Beautykon jälleenmyyjä Katja Pudas

Esittelemme jatkossa enemmän Beautykon jälleenmyyjiä ja kerromme heidän kokemuksia tuotteidemme jälleenmyynnistä. Ensimmäisenä esittelyyn pääsee Katja!

Moikka!

Olen Katja Pudas, ensimmäiseltä koulutukselta meikkaaja-maskeeraaja. Työhistoria kaupan alalta, sisustuksen, kosmetiikan ja meikkauksen puolelta. Nykyään työskentelen toisen asteen ammatillisessa oppilaitoksessa matalan kynnyksen neuvontapisteessä tiiminvetäjänä ja palvelusihteerinä. Asumme Tuusulassa perheeni kanssa ja perheeseeni kuuluu aviomies Jari ja kaksi tyttöä: Linnea 8v. ja Minea 5v. Lemmikkeinä meillä on Chihuahua-herra Dino 13v. ja kissa Lara, rodultaan bengali ja ikää 2v.

Mikä sai sinut lähtemään mukaan?

Kaipasin edellistä alaani ja samalla jotain uutta elämääni. Jotain inspiroivaa ja samalla myös lisätuloa. Olen itse tutustunut korealaiseen kosmetiikkaan aiemmin jo omassa ihonhoidossa, mutta kun näin tämän mahdollisuuden lähteä Beautykolle jälleenmyyjäksi, hetken mietittyäni, totesin, että tämä on mun juttu! Ja tässä on kasvun mahdollisuus, koska tuotteet ovat oikeasti niin hyviä, että voin näitä hyvällä omallatunnolla myydä ja suositella. Ja kun tähän lähden, niin lähden tosissani.

Miten on mennyt?

Tämä on alkanut todella hyvin, koska päätin panostaa tähän täysillä ja perustin tätä varten myös toiminimen. Ensin selvitettyäni kaikki asiat itselleni: miten voin tätä tehdä ja uskallanko lähteä yrittäjäksi päätoimeni ohella? Aloitin markkinoimisen heti kun tähän ryhdyin. Ajattelin että viidakkorumpu menetelmällä, käyntikorteilla ja sosiaalisella medialla lähdetään liikkeelle. Sana on kulkenut ja olen saanut vakio-asiakkaita jo näinkin lyhyellä ajalla.

Miten ja missä myyt tuotteita?

Myyn tuotteita kotoa käsin ja Beautykon verkkosivujen kautta. Minulta myös pyydettiin kotikutsuja melkein heti aloitettuani toiminnan ja vaikka en ajatellut lähteväni sille linjalle, niin siellähän sitä kohta oltiin tuotteiden kanssa paniikissa vetämässä kotikutsuja, koska totesin että sitä kautta sana taas leviää ja saan uusia asiakkaita. Korona vei kutsut liveen, joten sekin alkaa nyt olla tuttua puuhaa. Sain livekutsut Pohjois-Suomeen saakka, jota toki aion hyödyntää myös jatkossa, koska sinne saakka en pääse kotikutsuilemaan, mutta livet mahdollistivat nyt senkin asiakaskunnan.

Kontaktoin ihmisiä viesteillä ja myös tavatessani ystäviä ja tuttavia kerron aina tästä yritystoiminnastani ja tuotteista. Muistan hyvin mitä ovat minulle sanoneet ihotyypistään tai iho-ongelmista ja otan yhteyttä sitten jälkikäteen. Tarjoan näytteitä heille, jotta pääsevät testaamaan tuotteita. Se, että kiinnitän huomion siihen mitä ihmiset puhuvat ja muistan aika hyvin mitä ovat ostaneet auttaa minua lisämyynnissä heille ja osaan myös suositella uusia tuotteita käyttöön. Viesteilen ahkerasti kampanjoista vanhoille ja mahdollisille uusille asiakkaille. Yritän päivittää myös sosiaaliseen mediaan säännöllisesti päivityksiä tuotteista, ihonhoidosta, eduista sekä myös itsestäni, mitä tuotteita käytän ja kuvia ja videoita, kun käytän tuotteita.

Omat lempituotteesi?

Top 3 tuotteeni on todella vaikea valita, kun suosikkeja on paljon, mutta päädyin pitkän harkinnan jälkeen Skinfoodin Black Sugar puhdistusöljyyn, Black Sugarin Perfect Essential kuorintaan ja Dewytreen Snail Essence Waterin eli etana hoitoneste. Vaikka voisin listata tähän muutaman muunkin tuotteen kyllä :D

Black Sugarin tuotteet siksi, koska olen tuntenut niillä sellaisen Wow-effektin ihonhoidossa. Öljypuhdistuksen jälkeinen tunne iholla ja uskomatonta pehmeyttä kuorinnasta. Dewytreen etana-hoitoneste, koska se oikein liukuu iholle levitettäessä ja jättää niin pehmeän tunteen jälkeensä. Sillä saan myös nesteytettyä ihoa tarvittaessa, jolloin kuivuus häviää. Ja etanaseerumin hyvät vaikutukset ihonhoidossa on minulle tärkeitä.

Tulevaisuuden suunnitelmat

Tulevaisuudelle toivon tämän toiminnan kasvavan siihen pisteeseen, että minulla on vakioasiakkaita ja myynti alkaa sujua enemmän myös itsestään. Olen myös saanut tästä Beautykon jälleenmyynnistä lisäsisältöä ja ihania uusia ihmisiä ympärilleni, joten toivon saavani menestyä ja tehdä omaa juttuani Beautykon parissa vielä pitkään. Uskon myös Beautykon menestykseen ja kasvuun vahvasti, joten haluan ehdottomasti olla mukana seuraamassa sitä menestystarinaa.

Jos kiinnostuit jälleenmyyjänä toimimisesta, ota yhteyttä myyjien esimieheen Tiina Murroon tiina@beautyko.fi tai suoraan esimerkiksi Facebookissa & Instagramissa @tiinamurro.